Pozycjonowanie lokalne, to zestaw działań SEO, które mają na celu promocję firmy w wynikach wyszukiwania Google, dla zapytań o charakterze lokalnym. Wielu użytkowników internetu poszukując, przede wszystkim wykonawców usług, poszukuje ich właśnie poprzez dodanie do zapytania, nazwy swojej miejscowości. Jest to dość oczywiste, bowiem w przypadku kiedy potrzebujemy naprawić samochód, to nie będziemy szukać warsztatu z drugiego końca kraju. W takich przypadkach, pozycjonowanie lokalne jest jedynym sposobem na dotarcie do tego typu klientów.

Czy pozycjonowanie lokalne jest kosztowne?

Z reguły, pozycjonowanie lokalne będzie nieco przystępniejsze cenowo, niż promocja strony firmowej na teren całego kraju. Wynika to głównie z faktu tego, iż na lokalnym rynku, ograniczonym zazwyczaj do jednego miasta, będziemy mieć do czynienia ze znacznie mniejszą konkurencją. Można tutaj powiedzieć tak:


Im większa liczba przedsiębiorstw walczących o pozyskiwanie nowych klientów, tym większa konkurencja w wynikach wyszukiwania a tym samym, większe koszty pozycjonowania lokalnego.


Z tej reguły możemy także wyprowadzić twierdzenie, iż pozycjonowanie lokalne w każdym mieście będzie charakteryzować się innym poziomem trudności, a tym samym kosztów. W każdym mieście jest przecież inna liczba potencjalnych klientów, o których należy walczyć. Jest też inna liczba potencjalnych konkurentów, z którymi trzeba walczyć o pozyskiwanie klientów.

Ogólnie jednak możemy powiedzieć, iż pozycjonowanie lokalne, jest z całą pewnością bardziej przystępne cenowo, iż pozycjonowanie strona na frazy o zasięgu krajowym.

Czy pozycjonowanie o charakterze lokalnym jest opłacalne?

Dla wielu przedsiębiorstw, jest to rozwiązaniem wręcz idealnym na pozyskiwanie nowych klientów. Czasami wręcz, nie ma większego sensu prowadzenie kampanii o charakterze ogólnopolskim. Jedynie skutecznie realizowane pozycjonowanie lokalne, może przynieść tego typu przedsiębiorstwo, konkretne efekty marketingowe.

Jakie korzyści niesie za sobą pozycjonowanie lokalne?

Jeśli będzie prawidłowo przeprowadzone, to będzie w stanie skutecznie przyczyniać się do powiększania płynności finansowej przedsiębiorstwa. Będzie zapewniać stały napływ nowych klientów, a to jest podstawa działalności każdego przedsiębiorstwa. Najważniejsze korzyści płynące z prawidłowo realizowanego pozycjonowania stron o charakterze lokalnym to:

  • Napływ nowych klientów – co jest chyba zdecydowanie najważniejsze. Żadna firma nie jest stanie prawidłowo funkcjonować bez stałego przypływu klientów, korzystających z jej usług.
  • Budowa świadomości istnienia marki – w wielu branżach, na przykład w budownictwie, jest tak, iż budowa świadomości istnienia marki jest nawet ważniejsza. Chodzi o to, aby potencjalni klienci, nawet jeśli dziś nie są zainteresowani usługami danego przedsiębiorstwa, w przyszłości wiedzieli, która firma może się zająć realizacją na przykład budowy ich domu jednorodzinnego.
  • Podtrzymywanie płynności finansowej firmy – napływ nowych klientów, przekłada się także na zachowanie płynności finansowej, toteż jest kluczowy ze względu utrzymania firmy na rynku.

Podsumowanie.

Należy więc podkreślić, iż skuteczne pozycjonowanie w Rybniku będzie dla wielu firm z tego miasta, kwestią podstawową. Kwestią, dzięki której, będą mogły one pozyskiwać nowych klientów, oraz budować w lokalnej społeczności świadomość istnienia marki. Takie działania zawsze przekładają się na zyski długoterminowe, które dla wielu branż są istotą utrzymywania się na rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.